خوش آمدید

جستجو

تبلیغات





گیاه خواری در ورزشکاران

     

     

     اينکه چرا  ورزشکاران به گياه خواري رو مي آورند، دلايل متعددي دارد . از وجود برخي بيماريهاي خاص گرفته تا تمايل به داشتن جسمي کاملا سالم . در مورد بسياري از ورزشکاران زن ، دليل گياه خواري تناسب فيزيکي و پاک کردن بدن از سمومي است که متعاقب ورزش در بدن ايجاد مي شود.

     


    اگر گياه خواري به روش درست انجام شود  تاثیری  سوء بر کالری دریافتی ندارد . اما افت شديد انرژي در مراحل اوليه گياه خواري در بيشتر ورزشکاران کاملا مشهود است .

     

    تقسيم بندي مشخصي براي گياه خواري وجود ندارد . اما مي توان تفاوت مصرف شير و تخم مرغ در گياه خواران را مبناي تقسيم بندي قرار داد.

     

    نوع اول افرادي که هيچ فرآورده حيواني نمي خورند ؛‌

    نوع دوم افرادي که از شير و مشتقات آن علاوه بر گياهخواري استفاده مي کنند ؛

    نوع سوم افرادي که تخم مرغ هم مي خورند؛

    و نوع جديدي از گياه خواري که به جز گوشت قرمز از ساير گوشتها مثل مرغ و ماهي هم استفاده مي کنند.

     

    نوع دوم وسوم براي افرادي که مطلقا تمايل به مصرف هيچ نوع گوشتي ندارند مناسب است . اما نوع اول را به هيچ فردي توصيه نمي کنم زيرا بدون شير ، بسياري از فعاليت هاي بدن از دست مي رود.

     


    ورزشکاران بايد دقت کنند که گياه خواري روي انرژي آنها تاثير جدي مي گذارد ، به همين جهت قبل از مسابقه مي توانند براي تامين انرژي کافي ، از مقادير دلخواه آجيل ، مغزها ، ميوه هاي خشک شده ، ماکاروني ، شير و مشتقات آن استفاده کنند. همچنين براي کم نشدن ذخاير پروتئيني بدنشان ، بايد گياهان حاوي پروتئين که متاسفانه محدودند مثل عدس را بيشتر ، مصرف کنند.

     


    يک نکته بسيار مهم ديگر در مورد افراد گياه خوار ورزشکار زمان خواب آنهاست . اين افراد اگر پس از رو آوردن به گياهخواري ، 1 يا 2 ساعت به خواب اضافه کنند ، کمتر با مشکل افت انرژي مواجه خواهند شد.

     

     


    این مطلب تا کنون 9 بار بازدید شده است.
    منبع
    برچسب ها : گياه ,خواري ,افرادي ,انرژي ,ورزشکاران ,استفاده ,گياه خواري ,تقسيم بندي ,
    گیاه خواری در ورزشکاران

تبلیغات


    محل نمایش تبلیغات شما

پربازدیدترین مطالب

آمار

تبلیغات

محل نمایش تبلیغات شما

تبلیغات

محل نمایش تبلیغات شما

آخرین کلمات جستجو شده